Інноваційні технології науково-методичної роботи
Мультфільм "Історія про котика"
Проблемні ситуації до лялькової вистави "Пригоди Добрика та Василинки"
STREAM-лабораторія в закладі дошкільної освіти.
Експериментування позитивно впливає на емоційну сферу, розвиток творчих здібностей дитини. Під час такої діяльності дошкільники мають змогу отримати реальні уявлення про різні сторони досліджуваного об'єкта, його взаємини з іншими об`єктами і з середовищем існування. Під час експерименту збагачується пам`ять дитини, активізуються її розумові процеси, адже постійно виникає потреба здійснення операцій аналізу та синтезу, порівняння і класифікації, узагальнення та екстраполяції. А необхідність описувати побачене, формулювати виявлені закономірності та висновки стимулює розвиток мовлення старших дошкільників.
У той же час чим глибше дитина вивчить об'єкт в процесі ознайомлення з природою, тим точніше вона передасть його деталі під час образотворчої діяльності.
Не викликає сумнівів зв`язок експериментування з формуванням елементарних математичних уявлень дітей. Адже під час проведення дослідів повсякчас потрібно рахувати, вимірювати, порівнювати, визначати форму і розміри. Усе це надає математичним уявленням дітей реальної значимості. Водночас володіння дошкільниками математичними операціями, як-от аналіз, синтез, порівняння, значно полегшує експериментування. Отже, важливо впроваджувати організоване і контрольоване експериментування в освітній процес дошкільного навчального закладу та спонукати батьків вихованців експериментувати з ними вдома.
З кожним кроком STREАM-освіта стає все популярнішою серед педагогів дошкілля. І наш заклад дошкільної освіти розпочав роботу з впровадження цієї інноваційної технології. Чому саме SТRЕАМ-освіта? Причин кілька:
1) тісна інтеграція різних освітніх напрямів, що забезпечує формування у дітей цілісної картини світу;
2) практична спрямованість знань, а це готує дітей до вирішення різних життєвих ситуацій;
3) акцент на пошуково-дослідницькій діяльності, вирішенні нестандартних ситуацій, конструюванні, що сприяє формуванню у дітей інженерного мислення, вихованню інтересу до творчих і винахідницьких завдань.
Культура інженерного мислення - це вміння самостійно і відносно вільно користуватися своїми знаннями у процесі переробки природних матеріалів, енергії та інформації з метою отримання нових знань про те, аналогів чого немає у світі, а може виникнути лише в процесі інженерної творчості. Без фантазії, сміливості, впевненості у власних силах, самостійності, цілеспрямованості, уміння доводити свою думку – ніколи не буде справжніх відкриттів, ніколи не розвинеться культура інженерного мислення. Відкриття починаються з інтуїції, а інтуїція починається змалку на заняттях різного спрямування, а саме: діти вчаться порівнювати не тільки кількісно, але й якісно; висувають гіпотези і придумують експерименти для перевірки їхньої правильності; методом проб і помилок навчаються забезпечувати міцність конструкцій; вчаться прикрашати свої роботи, придумують цікаві прийоми з'єднання елементів та цікаві назви геометричним формам, яскраві порівняння з об'єктами довкілля.